Challenge:
Family of simple Mullions that are easy to change using only few parameters.
Solution:
Face based family of mullions which means, it needs to be placed on object. In practice, use elevation or 3D view, to place mullions on the glass of the window.
Width and Height are instance parameters, so they need to be adjusted after placement and lock to the window frame so they changes its dimensions as window's size is changed.
To change number of mullions within a family, just type a number using Vertical Quantity parameter for Vertical Mullions and Horizontal Quantity parameter for Horizontal Mullions. If no mullions is needed, type 0 or delete family.
Mullions have a rectangular profile which size can be changed using type parameters. Mullion Depth should have the same value as the thickness of the glass of the window.
There is also possibility to change Material. As a default, material is driven by material of a Generic Models in a project.
Wyzwanie:
Rodzina prostych szprosów, których
geometria może być łatwo zmieniona przy użyciu kilku parametrów.
Rozwiązanie:
Rodzina szprosów jest oparta na
płaszczyźnie powierzchniowej (Face based), co oznacza, że trzeba ją umieścić na
obiekcie. W praktyce trzeba użyć widoku elewacji albo widoku 3D, aby umieścić
szprosy na szybie.
Szerokość i wysokość są
parametrami wystąpienia, które po wstawieniu do projektu wymagają dopasowania i
przypięcia do ramy okiennej, dzięki czemu długości szprosów dostosowują się do
ewentualnych zmian rozmiaru okna.
Aby zmienić ilość szprosów w
obrębie rodziny, wystarczy wpisać odpowiednią liczbę używając parametru „Vertical
Quantity” dla szprosów pionowych oraz „Horizontal Quantity” dla szprosów
poziomych. Jeśli szprosy nie są potrzebne należy wpisać "0" albo
usunąć rodzinę.
Szprosy mają przekrój
prostokątny, którego rozmiar można zmienić używając parametrów typu. „Mullion
Depth” (Głębokość szprosu) powinna mieć
taką samą wartość jak grubość szyby okiennej. Istnieje również możliwość zmiany
Materiału. Jako domyślny pobierany jest materiał ustawiony dla Generic Model (materiał
ogólny) ustawiony w oknie dialogowym "Style Projektu".
No comments:
Post a Comment